Kaap de Goede Hoop - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jaap Severein - WaarBenJij.nu Kaap de Goede Hoop - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jaap Severein - WaarBenJij.nu

Kaap de Goede Hoop

16 Maart 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

06:00 Wakker, 07:30 opgestaan. Thee gezet. Jus d'orange en water gekocht. 26 Rand. Ontbijt met 2 stukken koude kip, over van gisteravond en jus. De bus met fietsen staat al klaar. 09:00 Gepland vertrek. Ondertussen zijn de 2 nog ontbrekende personen ook terecht. Tijdens het parkeren wordt een fiets gestolen 15 min oponthoud. Waardoor we later vertrekken. Rijden langs de kust, veel info maar die kan ik niet allemaal verstaan en begrijpen. Alles in het Afrikaans. In Kaapstad schijnt de zon volop, maar hoe verder we komen des te harder begint het te regenen.
Na ruim 2 uur en 64 km bereiken wij het Table Mountain National park. Intree 85 rand. Stoppen en halen de fietsen van de kar. Er mankeert nogal wat aan dus het duurt even voordat iedereen op weg is. Helaas de regenjas vergeten, giet van de lucht, kan gelukkig een jas van iemand lenen. Was niet de enige die dat overkwam. Fietsen met af een toe een stop naar Cape Point. 12,5 km. Behoor tot de kopgroep. Dan klauter ik naar boven waar de vuurtoren staat. Helaas met m'n hoofd in de wolken. Als ik weer beneden kom zit iedereen al te eten. Weinig zin in een verlate warme hap, dus koop ik 2 grote muffins en wat cola. 72 rand. Kunnen ook met de fiets naar Kaap de Goede Hoop en verder terug fietsen. De helft van de groep besluit dat te doen, de rest gaat met de bus terug. Het regent nog zachtjes. Voor mij uit rennen 6 struisvogels. Foto's bij het bord tussen een hele grote groep japanners. Vervolgens terug naar de startplek. Rij voorop. Alleen Fennie kan volgen de rest heeft een beduidend lager tempo. Fietspech dus wachten op de rest. Het is ondertussen droog geworden en ik droog wat op door de harde wind. Als alle fietsen zijn opgeladen rijden we via de andere kant terug en stoppen bij een plek waar we pinguïns kunnen spotten. Lopen daarvoor een stuk langs de kust zonder dat er entree nodig is. Probeer een pinguïn te aaien maar die bijt gelijk terug. Net mis. Rijden daarna terug maar Kaapstad. Onderweg veel te zien. Rond 18 uur terug. Douchen en wat eten. Stuur nog 2 sms’jes naar huis. Krijg gelijk antwoord. Heb nog een muffin over. Smaakt goed met koffie. Dan nog even de stad in voor een ijsje van 10 rand en koop nog wat drinken voor later. 17 rand. Probeer een WIFI punt te vinden, maar als ik maar even stil sta word ik lastig gevallen door vooral jongeren die om geld vragen om te eten. Heel erg bedreigend en vasthoudend. Lopen met je mee om je vervolgens uit te schelden. Besluit maar om terug te gaan naar het hotel waar het nu 20 uur is. Even alle apparatuur opladen en dit verslagje te tikken. Nog in kas: 1443 rand, Beltegoed: 20,39, Km met de bus: 121,8, Km op de fiets: 33,5.

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad