Malgas. - Reisverslag uit Malgas, Zuid-Afrika van Jaap Severein - WaarBenJij.nu Malgas. - Reisverslag uit Malgas, Zuid-Afrika van Jaap Severein - WaarBenJij.nu

Malgas.

Door: Jaap

Blijf op de hoogte en volg Jaap

18 Maart 2012 | Zuid-Afrika, Malgas

00:00 Eerst maar even weer een beetje reorganiseren. Al om 6:15 ontbijt dus zet ik alles klaar voor vertrek. Erg stil hier in vergelijking met Cape Town, lees alle mail en WF zinnen nog maar een paar keer door. 00:30 Bedtijd. Wordt ongeveer om het uur wakker. Uiteindelijk maar opgestaan, kan nog wel twee mails versturen voordat het ontbijt klaar staat. Begin met yoghurt, cruslie en vers fruit. Daarna nog 3 lekkere broodjes. Kan er voor vandaag even tegen. Ontbijt: 68 rand. Avondeten: 160 rand. Rijden zo'n 3 uur met de bus door een steeds wisselende omgeving tot de eerste koffiestop bij Pascales Place. 10 rand. Het water in het volgende hotel is niet om te drinken, de volgende stop is dus een supermarkt in Bredasdorp. De meeste reisgenoten slaan van alles in, ik beperk met tot een fles yoghurt drank en 2 liter water. 28 rand. De wegen worden steeds slechter en ook de omgeving steeds saaier. Uitgestrekte velden waarop graan heeft gestaan, dan wel grazende schapen. Zie af en toe struisvogels, koeien en kraanvogels. Uiteindelijk komen we na 4 uur rijden en 1,5 uur pauze aan bij het punt waar de Indische oceaan aan de Atlantische oceaan grenst. Hier moeten natuurlijk foto's worden genomen. Vervolgens nog een lange stoffige, onverharde weg te gaan tot het "De hoop nature reservaat" toegang 30 rand. Komen daar rond 13:15 aan. De fietsen worden afgeladen en de bedoeling is om naar het restaurant te rijden voor een lunch. Heb daar niet zoveel zin in en rijden Fennie en ik door tot aan de duinen. Das niet de bedoeling en op verzoek van Henko die ons achterna fietste, fietsen we terug naar het restaurant. Het is zelfs zo erg dat de bus ons achterna komt. Bij het restaurant wachten we een half uurtje totdat iedereen is uitgegeten. Ondertussen heeft men besloten om het kanoën dat op het programma staat te schrapen en tot het eindpunt te fietsen. Goed plan. Onderweg zien we een chimpansee een diverse springbokkies. Heel veel groen en zilver kleurige duintoppen. Uiteindelijk komen we vlak bij zee uit. De weg loopt dood. Lopen naar beneden tot bij de zee. Besluit om een duik te wagen in m'n fietsbroek. Uiteindelijk zwemmen we met een stuk of 8 in de golven. Goed dat ik m'n handdoek mee heb. Henko vraagt of ik tot het begin van het park terug wil fietsen. Hij denkt dat de bus sneller is dan ik. Wil die uitdaging wel aangaan. Laat m'n rugzak achter in de bus en dan probeer ik zo hard mogelijk terug te fietsen. Haal Agnes en Bert met een sneltreinvaart in. De laatste klim is zo lastig dat ik even van de fiets af moet. Als ik bij het startpunt ben is in de verte de bus a te zien. Later blijkt dat er nog een groep enthousiastelingen fietsend zijn terug gegaan. Zij worden bij het kruispunt naar het restaurant opgepikt. Agnes bij het begin van de klim. Alleen Bert voltooit de rit tot het startpunt. Uiteindelijk 44,5 km gefietst. Via dezelfde slechte onverharde wegen rijden we naar Hotel Malgas in de middle of nowhere. Krijg weer een kamer voor mij alleen. Na het douchen even naar het enige vermaak hier gelopen, een pont over de rivier. Om 07:00 is het gezamenlijke diner bestaand uit een krabcocktail, bonensoep, gepofte aardappelen, gegrilde rollade en kip plus diverse groeten, vervolgens een heel lekker karamel toetje en koffie toe. Samen met de twee bestelde pilsjes 170 rand. Kletsen in kleiner verband nog na tot een uur of tien. Als iedereen begint te gapen is het bedtijd. Morgenvroeg geen ontbijt. Degene die dat moet verzorgen moet met de pont komen en die vaart niet eerder als bij zonsopgang. Snel even douchen, alles bij elkaar zoeken en even nog een verslagje tikken. 22:45 gaat het ligt uit. Nog in kas: 530 rand.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Malgas

Fietsen in Zuid-Afrika